CultureSpace Статии История, Култура, Изкуство, Мистика

11 тайни на сълзливите женски романи,

04/01/22 / КУЛТУРА
или Що е то „популярно четиво“





culturespace.bg

Читателите се отнасят към женските романи по различни начини. Един чете развълнувано, а друг не приема сериозно „сълзливостта“, като твърди, че всичките ези истории си приличат като две капки вода. Но въпреки това всяка година по света подобни книги се продават за повече от един милиард долара! И така, каква е тайната на популярността и какви трикове използват писателките на дамски романи, за да привлекат читатели?

1. ОБЛЕКЛО В СЪОТВЕТСТВИЕ С КНИГАТА
Писателката Шели Адина пише исторически книги, амишска литература и художествена литература на тема „Стиймпънк“ (модно течение с корени във фентъзито, но надградено с модерните средства на технологията; в литературата произведенията в този стил завършват винаги трагично – бел. Г.В.). За да разбере по-добре героите си, Адина носи тоалети, които съответстват на това, което тя описва в съответната книга. „Започна с факта, че исках да изпитам лично как можеш да се движиш, да танцуваш и да седиш в корсет“, обясни писателката. „В крайна сметка как можеш да пишеш за нещо, за което нямаш представа!“.

Шели Адина

2. ЛИТЕРАТУРНИ ПСЕВДОНИМИ
Авторите на романтиката използват псевдоними през цялото време, но не го правят от неудобство, както си мислят много хора. Оказва се, че това се прави по много по-прозаични причини. Ако продажбите на някой авторски книги в областта на „дамските романи“ паднат, тогава книжарниците няма да поемат продажбата на нова книга от същия автор в бъдеще. Затова писателят си измисля нов псевдоним и тръгва да завладява литературния пазар от нулата.

Кандидатът за губернатор на демократите от Джорджия Стейси Ейбрамс, която почти свали републиканеца Браян Кемп миналата есен, пише любовни романи под името Селена Монтгомъри .

3. ЖЕЛАНИЕТО НА ЧИТАТЕЛИТЕ Е ЗАКОН
След като една книга е отпечатана и в ръцете на читателите, няма връщане назад. Но читателите на любовни романи са много специфична клиентела с определени очаквания за това как трябва да се държат героите. Ето защо ще бъде полезно да слушате отзивите. Например, авторката Хедър С. Лий не можа да разбере защо четвъртата книга от поредицата ѝ не се продава толкова добре (след като първите три се продаваха като топъл хляб). Всичко се оказа просто - на читателите не се хареса прекомерният сарказъм на главния герой в тази книга.

4. КОРИЦИ, КОИТО ОСТАВЯТ МЯСТО НА ВЪОБРАЖЕНИЕТО
Въпреки появата на все повече и повече нови книги, стилът на кориците им не се променя. Красиви мъжки фигури, полуотворени ризи и… без глава. Картината е изрязана, най-много на равнището на врата. Това се прави нарочно, така че читателят да си представи героя по начина, по който той иска да го види.

5. БОНУС ЕПИЗОДИ
Самопубликуваните автори (те съставляват около две трети от общите приходи от романтичните електронни книги на Amazon) прекарват по-голямата част от времето си в маркетинг. За да поддържат интереса на съществуващите си читатели, някои изпращат имейл бюлетини с актуализации за нови романи и изключителни пасажи или епизоди, които не са били включени в предишната книга.

6. ВСЕКИ МОЖЕ ДА СТАНЕ РОМАНИСТ
Въпреки че изборът на жанрове за начинаещи писатели е много голям, любовните романи привличат нови таланти много повече от всеки друг жанр. Един от писателите го обясни така: „Няма конкуренция между нас, както при другите жанрове. Няма смисъл да се състезаваме, защото има толкова много читатели с различни вкусове. Това е голяма общност, в която се подкрепяме взаимно.“

7. АМИШ


Днес романтичният жанр, който описва живота на амишите, стана много популярен. Самите представители на това религиозно движение не разбират този интерес, но се надяват, че книгите ще могат „да покажат на хората пътя към Бог”.

8. НАЙ-ПОПУЛЯРНА ИСТОРИЯ
Читателите на такива романи много харесват ситуацията, когато след като двойката се раздели, жената открива, че е бременна и решава сама да отгледа детето. Този факт, според сюжета, трябва да стане известен (на бащата) след няколко десетилетия.

9. НЯКОИ ПИСАТЕЛИ СА ИСТИНСКИ МАНИАЦИ
Например самата Елиза Найт често пътува, за да свикне с образа на главния герой в следващата книга. Много хора описват своите преживявания и фантазии. Веднъж един от авторите забеляза, че много хора могат да пишат в жанра на романтичната литература, но само вманиачените остават в него за дълго.

10. АВТОРИТЕ НА РОМАНТИКА НЕ ОБИЧАТ ВЪПРОСИ ЗА ЛИЧНИЯ СИ ЖИВОТ
Много автори на романтични романи са преживели поне една от любовните истории, които описват в книгите си. Много от тях обаче откровено се дразнят, когато ги питат дали наистина са преживели всичко, което е описано в книгите им.

11. ОСНОВНО ПРАВИЛО
Единственото правило на женските романи, което никога не се нарушава, е, че в центъра на сюжета трябва да има любовна история.
Превод: Георги ВЕНИН

КОМЕНТАР НА ПРЕВОДАЧА:
След като сте прочели точка 6, грабвайте перата (клавиатурите) и разтопете сърцето на залюханата българска домакиня, която рони сълзи, докато реже лук и гледа поредния индийски сериал. Защото, както се казва в един виц, в индийските сапунки няма секс, затова… всички там много плачат, а в женските романи чистата любов и сексът, незнайно как, се съешават. Направете го и ще имате бестселър. За тертип завийте лучените люспи в листи, откъснати от книга на Венета Райкова.
 





Начало / За нас / Статии / Видео / Контакти 2024, Всички права запазени.