CultureSpace Статии История, Култура, Изкуство, Мистика

Проф. д-р Бистра Василева: Ефективното действие няма заместител

03/29/23 / ВАРНА






culturespace.bg

Професор д-р Бистра Василева е преподавател в катедра „Маркетинг“ на Икономическия университет – Варна, от 1992 г. Тя води лекции по дисциплините „Маркетингови изследвания“, „Маркетингови комуникации“, „Международен маркетинг“, „Дигитален брандинг“, „Бранд инженеринг“, „Рекламен инженеринг“. Била е гост-преподавател в повече от 20 чуждестранни университета. Работила е като старши изследовател по програма „Мария Кюри“ в Изследователския институт по предприемачество (EEDRI) в гр. Лодз, Полша. Завършила е сертифицирани програми в областта на маркетинга на Open University и IESE, както и сертифицираната програма по дигитален маркетинг на DMI и АМА. Тя е създател на конкурса за студентски предприемачески проекти „Бранд Идея“, който организира и провежда в продължение на осем години.
Проф. д-р Бистра Василева има повече от 100 публикации в областта на маркетинга. Участвала е като експерт и мениджър-проекти в пвече от 50 национални и международни проекти. Проф. д-р Бистра Василева е сертифициран консултант по мениджмънт (СМС). Консултантската ѝ дейност е в областта на маркетинговите стратегии, маркетинговите изследвания, управление на качеството, интегрирани маркетингови комуникации и дигитален маркетинг. Реализирала е консултантски проекти в областта на химическата и хранително-вкусовата промишленост, информационните технологии, ритейлинга, производството на битова техника, туризма и др. Понастоящем развива своята консултантска дейноств следните направления: пазарни изследвания, управление на бизнес проекти, дигитални комуникации и бизнес обучения и тренинги.


Днес разговаряме с проф.д-р Бистра Василева, която е на второ място в листата на НДСВ за предстоящите избори.

– Какво Ви накара да се включите в политическата надпревара?
– През годините винаги съм се стремяла да не развивам политически пристрастия, а да се концентрирам върху академичната и научната си дейност. Разбира се, винаги внимателно съм следяла какво се случва на политическата сцена като гражданин и като изследовател. Мисля, че политическото безвремие, в което се намираме, налага хората с професионален опит, които са компетентни в своята област, да поемат гражданска отговорност и да използват опита си, за да покажат, че в България може да се случват позитивни неща. За себе си смятам, че съм успял човек и не търся поле за изява и доказване в политиката. През годините съм се убедила, че няма трудна ситуация, от която да не може да се излезе и няма невъзможни неща. Просто ситуацията трябва да се анализира трезво, да се поставят реалистични цели, които след това да се изпълнят и да продължи да се следва посоката. Ето това трябва да направят политиците – да определят посоката за развитие на обществото и да покажат как се поставят и изпълняват цели. Но не лични, а цели за развитието на България. Тук бих искала да цитирам Маргарет Тачър в нейна реч от 1988 г., която звучи особено актуално днес: „Ние, европейците, не можем да си позволим да пилеем енергия във вътрешни диспути или в неясни институционални дебати. Ефективното действие няма заместител“.

– Каква е Вашата оценка за ситуацията, в която се намира България?
– Политиците много често губят усещане и представа за реалния живот, който се променя изключително динамично, а заедно с това и нуждите на хората и бизнеса. Край нас всичко се променя, което изисква и нов тип лидерство. Днешното време е време за аналитични лидери. С повтаряне на политически мантри, чертаене на червени линии и лишени от реалистичност обещания няма начин да се подобри живота на хората и позициите на България в глобалния свят.Колкото и далеч да искаме да стигнем, истината е, че ние можем да го направим само стъпка по стъпка.

– Какви са целите, които си поставя НДСВ?
– Една от целите, предимно в икономическата сфера (но както знаем, икономиката е в основата на развитието на обществата), е присъединяването на България към клуба на 40-те най-развити икономики на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Тази тема не се коментира, но тя е изключително важна. На 25 януари 2022 г. Съветът на ОИСР реши да започне преговори за присъединяване на България. Това е резултат от внимателно обсъждане от страна на членовете на ОИСР въз основа на доказателствата според Рамката за разглеждане на потенциални членове и напредъка, постигнат от България след първото ѝ искане за членство в ОИСР. Ето някои от направените констатации (Икономически прегледи на ОИСР: България, Януари 2021):
 През последните години бяха установени няколко случая на наличие на лични интереси в отношенията между бизнеса и политическия елит. Липсва регулиране на лобистките дейности, а международните класации свидетелстват за предизвикателства при гарантирането на свободата на медиите.
 Механизмите за сигнализиране за нередности и защитата са сравнително слабо уредени.
 Транспортната инфраструктура в регионите е слабо развита и не се поддържа. Броят на смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия е висок.
 Общините разполагат с ограничени възможности и стимули за сътрудничество за подобряване на ефективността при предоставянето на услуги.
В програмата на НДСВ са залегнали цели и дейности по преодоляване на тези проблеми, които до голяма степен кореспондират с направените препоръки от ОИСР.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

-----------------------------------------------------------------

Допълнителна информация може да получите от интервюто на проф.д-р Бистра Василева за БНР:
https://bnr.bg/varna/post/101799568/prof-vasileva-trabva-da-se-sazdadat-uslovia-horata-da-pechelat-dostatachno-za-da-vodat-dostoen-jivot



 




Начало / За нас / Статии / Видео / Контакти 2024, Всички права запазени.