Varna Mega Rock: презареждане

08/11/18 / ИЗКУСТВО
Ще стане ли Варна новата балканска рок столица?





Георги ВЕНИН

Някога написах една Мърмърлогия на рок музиката и първото семе, което ми се ще да посея в браздата на тази статия, е един от законите й – Закон на патилия, който гласи: „Публиката никога не е равна на 100%. Ако угодиш на 99% от феновете, остават 99%, на които не си угодил.“
С това отсега запушвам устите на критикарите, хейтърите (сиреч злобарите), всезнайковците и прочие ленива паплач, дето вече остри моливи против предстоящия фест. Цонко знае какво прави. Винаги е знаел.
Няма да убеждавам никого какъв огромен пробив е това, след като Варненският рок фест 2013 беше пръв, но и единствен.
Връщам се към него, защото:
- Там за първи път чухме пловдивската банда „Krossfire“, която сега ще даде оглушителния стартов изстрел на концерта на 18 август и която преди пет години се представи достойно с добрия си вокалист и направи впечатление като една от малкото групи, в чиято музика клавишните са равностойни, и дори властват над китарите;



„Krossfire“, Варна, 2013

- Там чухме и сегашния вокалист на „Кикимора“ с тогавашната му група „Торнадо“ („Кикимора“ наскоро взриви Летния театър, а миналата години бумтя в същата зона, в която ще е сегашния фест, със стария си певец Сашо и с Дуги Уайт, екс-„Рейнбоу“);
- Първи на сцената тогава забиха „Хадес“, които сега ще са последни (хедлайнери) през вечерта на варненския рок – 17 август, и заслужено: само през последната година те направиха уникален концерт в Юнашкия салон, акомпанирани от камерен симфоничен оркестър по повод своята 30-годишнина (най-дългогодишната варненска група), а виртуозният им китарист Константин Джамбазов бе удостоен с Награда „Варна“ в раздел „Музика“.



„Хадес“, Варна, 2013

Но стига носталгия и ретроспекции.
Какво е хубавото на този мега рок фестивал?
- Първо, че изобщо се случва след и сред клоаките от рап, хип-хоп, хаус и прочие акне-парчета, които ни карат да забравим, че истинската музика е ако не бунт(овна), поне драма(тична);
- Второ, че ще чуем уникални вокалисти – всичките на изключително равнище (дори заместникът на Рой Кан в „Kamelot“), а по мое мнение „Nightwish“ разполагат с най-качествената си вокалистка – Флор Янсен, въпреки неспирния хленч по опер(е)ната Таря Турунен (която бих нарекъл „ледената кралица“ на готическия рок, докато Флор е огнената му стихия, преминала през наковалнята на най-конкурентната на „Nightwish“ група – „After Forever“); а Глен Хюз е от единия процент динозаври певци, които не са изгубили и на йота от гласовитостта си (другият беше Дио, мир на праха му; може да се добави и Пол Роджърз), което го качва над Ковърдейл и Гилън в момента.



„Nightwish“

Това, което още не ми е ясно, е дали „Apocalyptica“ също ще поканят певец/певци, или ще изнесат изцяло инструментален концерт.
Жестът към варненските групи е красив, но се опасявам, че те ще останат без публика; присъствието им щеше да се забележи в пъти по-ярко, ако бяха подгряващи на 18 и 19 август.
Чисто музикално, аз бих разменил местата на „Конкурент“ и „Бендида“ в последната вечер на шоуто.
Чака ни паметно преживяване. Вече чувам канския рев на хиляди рок души! И поне „десет хиляди пестника във въздуха“. Вие знаете какво намеквам…
 


„Apocalyptica“





Начало / За нас / Статии / Проекти / Контакти 2020, Всички права запазени.